Wednesday, May 19, 2010

Agressieve reclame voor vlees van de C1000

Ik ben nooit een grote fan van Tineke Schouten geweest, hoewel ik sommige van haar optredens nog wel aardig vond. Door haar schaamteloze medewerking aan reclame voor de C1000-slager is ze inmiddels uit de gratie bij mij als cabaretière. Dat ligt aan haar deelname aan schaamteloze reclamespots van de C1000 voor aanbiedingen van extra goedkoop vlees. De combinatie van humor met iets wat zelfs veel vleeseters nog als 'fout vlees' zien is stuitend. Overigens was de C1000 hier al langer mee bezig, o.a. door middel van het komische typetje van een slimme huisvrouw die doet alsof ze verliefd is op de C1000-slager om zo de beste stukken vlees te kunnen bemachtigen.

Er is een tijd geweest dat ik bijna al mijn boodschappen kocht in een natuurwinkel. Toen bleek dat ik mogelijk nog jaren van een bijstandsuitkering moest leven, ben ik daar om zuiver financiële redenen mee gestopt. Als veganist koop ik sindsdien zonder veel schuldgevoelens het grootste deel van mijn boodschappen bij supermarkten, vooral ook bij de C1000 om de hoek. Het is alleen erg onplezierig om steeds weer geconfronteerd te worden met een agressieve vleesafdeling die nota bene voordelig vlees verkoopt dat regelrecht uit de bio-industrie (ja, ik weet het: vee-industrie) stamt. Ik overweeg dan ook de C1000 voortaan zo veel mogelijk te mijden.

Zie ook: Klanten naar concurrent gestuurd

en: C1000 zwicht voor Wakker Dier

0 Comments:

Post a Comment

<< Home