Tuesday, January 18, 2011

Files voor slachterijen


Ik herinnerde me vanmorgen associatief enkele ludieke acties van Wakker Dier waar ik als twintiger aan mee deed. De associatie was nogal misplaatst, want ik had een bericht gelezen over ontevreden varkensboeren en files voor slachterijen.

Soms vraag ik me af wat er moet gebeuren om mensen echt te doordringen van het volstrekt immorele karakter van vleesproductie. Ik bedoel, slachthuizen zijn al hellen op aarde, en als die ook nog primair in verband worden gebracht met acties voor de verhoging van een vleesprijs krijg ik af en toe het idee in een surrealistische, volkomen krankzinnige wereld te leven.

Stop met vlees eten!
Dat is de enige effectieve manier om met dit soort gruwelijkheden af te rekenen.

Een pikant detail is dat de Nederlandse Vakbond Varkenshouders, NVV, tot de acties had opgeroepen. Hopelijk betekent NVV ooit op de eerste plaats Nederlandse Vereniging voor Veganisme!

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home